Развитието на детето през първите шест месеца

прегледана 1088 пъти | добавена на 25.03.2013 г.

Развитието на детето през първите шест месеца

Съществен въпрос, който вълнува всички нови родители: "нормално" ли е детето. Проблемът за "нормалността" - вечен стар проблем. Практически, почти всичко, което се случва с детето е добре. Отклоненията трябва да бъдат много сериозни, така че родителите да могат да ги видят. За щастие родителите считат, че детето им трябва да е вундеркинд, така че нормалното развитие те възприемат като „забавено”.

Австрийския психолог Ото Ранг определил психическата нормалност като "способността да се живее без страх, вина и тревожност, и да бъдете отговорни за своите действия." Въз основа на това определение, всички, които четат тази статия – ненормални. Дефиницията на друг психолог - Лорънс Kуби - описва психическата  норма като "способност да се учиш от опита,  да бъдеш гъвкав и способен да се адаптираш към промените в заобикалящия ни свят." Това означава, че всички вие сте нормални.

Има много други определения, които се считат като ненадеждни. Аз специално се придържам върху определението за "нормалността" да сравнявам себе си или своите  деца и внуци с примери, които ми дават да се разбере, че "нормата" в медицински смисъл - това е просто среден показател. Крайно ненадеждно потвърждение е, че в третия месеца започва определен етап от развитието на детето, имайки предвид, че при по-голямата част от децата, това се случва около три месечна възраст. Както всичко останало, емоциите се развиват постепенно.

Към 3-та седмица от живота,  детето започва да имитира изражението на лицето на възрастните. Към 3-4 месец бебето може да провокираме с такава игра: отваряме си устата и си показваме езика - детето с удоволствие ви поддражава с това.

Усмихват се децата почти от деня на раждането, но то няма нищо общо с околната среда и отразява само първите вътрешни процеси. До 16 седмица, детето започва да се усмихва в отговор на усмивка.

След първия месец зрението на детето е почти същото както при възрастните. Децата разграничават контраст, цвят, обем и дълбочина.

Малкото дете е по-привързано към майка си. Може би, защото майката го взима на ръце, кърми го и повече се грижи за него, а баща му само играе с него. Ако след кратко отсъствие на родителите, влезнат в стаята, бебето се насочва към майката. Но, ако нея я няма, бебето се притиска към баща си.

Към шестия месец бебето отговаря на името си, ясно определя разликата между сърдит, дружелюбен или предупредителен глас. То играе с гласа си, издавайки различни звуци и плаче от глад, болка или гняв.

Ако детето е изолирано и не му обръщаме внимание, неговото развитие се забавя и може дори да спре. Психиатърът Рене Спиц е забелязал, че по време на Втората световна война в Англия, където кърмачетата в домовете за сираци се развивали зле и умирали поради липса на медицински сестри, които да ги държат в ръцете си и да им се усмихват. Не искам дори да мисля какво се е случило по това време в съветските сиропиталища.

Децата започват рано, да следят другите. В месечна възраст, детето може да проследи предмета само до средната линия на зрението. Например, ако движите играчката направо, а след това веднага наляво, след като тя премине зрителния център, детето губи интерес към нея. Към 4 месец то може да я последва в пълна дъга. По това време, детето започва да се присяга за висящи играчки.

Към 6 месец то започва да седи, протяга се към вещи, хваща играчки, играе с дрънкалки, премества нещата от едно на друго място, самостоятелно се преобръща и дори стои с подкрепата на възрастен. Един вид малък бюрократ, командир и цар. Бебето започва да гледа себе си в огледалото, започва да имитира думи и движения на майката.

На 4-5 месеца, детето не се отделя от майка си, то е като нейно продължение. На 6 месеца, започва да прави разлика между "аз" и "те". Започва да проявява характер. Някои деца, са спокойни и уравновесени, а други - раздразнителни и обидчиви. Това зависи не толкова от възпитанието, а от вродените качества.

Интелектуалното развитие на бебето, особено на най-малките, зависи от режима, установен от родителите, тяхното образование и грижи. Например, деца, които постоянно са увити в одеало ( ръцете и краката), късно започват да пълзят и да вземат нещата с ръцете си. Има и друга крайност: родителите смятат за правилно да бързат с развитието на бебето. Разбира се, чрез обучение едно дете може да бъде научено по-рано да седи или стои изправено. Въпреки това, тези ранни успехи, не само, че не са полезни, но и вредни. Бебето за да порасне хармоничен човек, просто трябва да се спазват определени правила на възпитание, хранене и сън. Осигурявайте му играчки, винаги говорете с него, следете го във времето, за да придобие необходимите умения за възрастта си, а в случай на отклонение, се консултирайте с лекар незабавно.

Разберете как като цяло се развива вашето бебе. Бих искал отново да ви насърча да го наблюдавате, но не забравяйте, че всяко дете расте не толкова по "книга", колкото по своя собствен "график", и това е нормално
.

Етикети

дете, разждане, растеж, деца, раждане,

 

Най-новото от Е-Аптеката Към Е-Аптека
реклама
Новини и събития

ЯНУ 20 НАЙ-ГОЛЯМАТА НИ АГ-БОЛНИЦА „МАЙЧИН ДОМ” ЩЕ ОТБЕЛЕЖИ ПРАЗНИКА НА РОДИЛНАТА ПОМОЩ Реализираният проект за енергийна...

АВГ 07 Министър Десислава Атанасова говори за болниците с доказани нарушения Редица нарушения бяха констатирани в...

АВГ 07 БФС организра ефективен протест Днес, 11 юли 2012г. се проведе разширен...

АНКЕТА

Нуждаем ли се от здравна реформа