Преборвайки стреса с храна-полезно и приятно

Преборвайки стреса с храна-полезно и приятно

Стресът е характерен за нашето съвремие и създава доста неприятности както в психически, така и във физически план. Всички знаем, че при нервно напрежение много хора обичат да похапват, особено шоколад и сладолед. Но кои храни влияят добре на човек при стресови ситуации?Известни са редица чайове, които имат успокяващ ефект. Популярен е чаят от лайка, мента, маточина и др. Например зеленият чай е богат на флавоноиди, които предпазват невроните от увреждане.

Препоръчва се консумацията също на риби като сьомга, пъстърва, скумрия и сардини. Те имат високо съдържание на Омега-3 мастни киселини. Няколко проучвания показват, че ниските нива на тези киселини в организма са свързани с повишена тревожност и депресия. Сьомгата и сардините освен това имат високо съдържание на витамин D, който играе важна роля за психичното здраве и справянето със стреса.

Яйцата често присъстват в дневното меню и също благоприятстват организма при състояния на тревожност. Яйчените жълтъци са добър източник на витамин D и съдържат триптофан, което е аминокиселина, която помага за производството на серотонин. Той от своя страна оказва влияние за доброто настроение.Шоколадът се оказва полезен, като при стрес се препоръчва консумацията на черен със 70% съдържание на какао. Различни изследвания сочат, че снижава напрежението.Въпреки, че някои храни и напитки влияят добре при стрес, все пак ги консумирайте умерено. Прекаляването може да доведе до затлъстяване, което може да се окаже също толкова вредно, както и пренебрегването на полезните храни.